Se știe că, de cele mai multe ori,
suportul este acela care condiționează buna păstrare
și trăinicia picturii. De aceea, oricare artist, mai mult sau
mai puțin modest, înainte de a deveni bine cunoscut - ceea ce
se întâmpla multora după trecerea în
neființă - greșește dacă nu-i pasă de ceea
ce vor deveni operele sale mai târziu. Pictorul este dator
să-și aleagă cu grijă și să
folosească suporturi bune și trainice. Cel mai bun și cel
mai căutat suport este pânza.
Pânza de in a fost
și este preferată de toți pictorii, deoarece s-a dovedit
a fi cea mai trainică și mai puțin deformabilă. Ea
trebuie să fie țesută din fire de aceeași grosime,
neamestecate cu alt material. Să fie pe cât se poate,
într-o singură bucată, țesută obișnuit
(în două ițe), cu ambele fețe la fel, simplă,
uniformă. Se mai poate folosi pânză de cânepă
sau iută.
Cadrul sau șasiul, pe care se va face întinderea
pânzei, se confecționează din șipci de lemn de tei
sau brad, fără noduri sau alte defecte, pentru asigurarea
trăiniciei.
Pânza este preparată apoi cu un grund
(clei, tempera, amestecuri), care pregătesc suprafața pentru
pictat.
Pictura în ulei
este regina, prima în topul preferințelor. Este cea mai
potrivită datorită avantajelor ce le oferă: aspecte
optice multiple de transparență sau opacitate, modularea
culorilor, plasticitatea formelor, uscare înceată (după
uscare tonurile se păstrează, fără neajunsul de a se
mai deschide, ca în alte tehnici).
Un tablou se expune într-un loc cu vizibilitate
bună; daca nu este posibil, atunci se va monta un spot de
lumină de sus sau din lateral - ferit de surse de caldură
puternice sau de umezeală.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu